3 טיפים חשובים לפני רכישת רכב חדש

בעידן המתפתח של היום, רכב הוא אחד הכלים השימושיים ביותר שיש לנו. אנחנו משתמשים בו למגוון צרכים, והוא מאפשר לנו להתנייד ממקום למקום בקלות ובמהירות. עם השנים, יותר ויותר אנשים מתאהבים בנוחות הגדולה שטמונה בהחזקת רכב פרטי, ומספר הרכבים על הכביש רק הולך וגדל. אם כן, קניית רכב חדש היא בהחלט סוגיה שיש לדבר עליה, ולכן, ריכזנו עבורכם 3 טיפים חשובים שכדאי לזכור, לפני שרוכשים מכונית חדשה.

לא קונים מכל אחד

לפני קניית מכונית חדשה, יש לוודא היטב את רמת האמינות של סוכנות הרכב, וכן את יתר תנאי המכירה. סוכנויות הרכב מתחלקות למספר סוגים, כשבראש ובראשונה ניתן להבחין בין  יבואן רשמי (סוכנות ראשית או סוכנות משנה) לבין יבואן מקביל. כעת, נרחיב מעט על כל אחת מאפשרויות אלו.

סוכנות של היבואן הרשמי, הינה בקשר רציף וקרוב ליצרנית הרכב, כך שניתן להיות רגועים לגמרי גם ביחס למפרט הטכני של הרכב, וגם ביחס לחלקי החילוף שהוא מספק. יבואן מקביל, אמנם לפעמים יספק מוצר זהה לזה של היבוא הרשמי, אך אין הכרח שהדבר יהיה כך. 

למעשה, לפעמים הרכב מהייבוא המקביל לא ייוצר באותה ארץ ייצור, ואף המפרט הטכני שלו לא יהיה חופף לגמרי לזה המקורי. אם כן, בעת קניית רכב חדש, חשוב מאוד לוודא את טיבו של היבואן ואמינות הסוכנות, ולקבל החלטה מושכלת ושלמה, אחרי קבלת כל הנתונים הרלוונטיים. 

כמו כן, ישנם מקרים רבים שסוכנויות רכב מוכרות רכב שנחשב "יד שנייה אפס קילומטר". מצב מעין זה, נוצר במקרה שבין היבואן לבין הלקוח, עבר הרכב דרך סוכנות ליסינג לדוגמא, כך שהלקוח עצמו הופך להיות יד שנייה כבר ברגע קניית הרכב. בדרך זו, המחיר אותו תשלמו עבור הרכב עשוי להיות נמוך יותר, אך גם הסכום שתקבלו אם וכאשר תמכרו את הרכב, יהיה נמוך באופן ניכר מהסכום שהייתם מקבלים אילו הייתם קונים את הרכב כיד ראשונה כרגיל.

בדיקת תאימות ונזקים

דבר נוסף שחשוב לבדוק לפני הקנייה, הוא שקיימת התאמה בין כל הנתונים "על הנייר" לבין הממצאים בפועל. אם כן, חשוב לוודא התאמה בין מספר השלדה ומספר המנוע, לבין הכתוב על גבי הרישיון, וכן את רשימת האבזור המלאה של הרכב.

כמו כן, מומלץ לבדוק שהרכב לא הגיע לידיכם עם פגעים, מכות או שפשופים מכל סוג שהוא. בסופו של דבר, התחושה של רכב חדש לא נשארת זמן רב, ואם אתם משקיעים סכום כה מכובד, זכותכם המלאה לדרוש רכב שאין בו כל פגע. אך מעבר לתחושה האישית, כל מכה או פגם כאלו שלא תבחינו בהם בעת קניית הרכב, תאלצו לשלם על תיקונם מכיסכם הפרטי.

למידת המערכות העיקריות ואופני השימוש ותחזוקת הרכב

בעת מסירת הרכב לידיכם, אך גם לפני וגם אחרי, כדאי ללמוד להכיר את הרכב טוב יותר. נכון שחלק גדול מהיכרות זו תגיע עם הניסיון שתצברו בנהיגה, אך מומלץ לשאול את כל השאלות שאינן ברורות לכם, כך שתדעו כיצד להשתמש ברכב בצורה נכונה. 

אם כן, לפני שאתם נעמדים מול נציג מסירת הרכב – מומלץ להתכונן עם רשימה של שאלות ונתונים לבירור, או לכל הפחות לשאול אותן במקום. בקשו מהנציג להסביר לכם על מערכות ההגנה שברכב, ההיגוי, הבלמים, ועוד. בנוסף, וודאו נתונים טכניים כמו מהו לחץ אוויר תקין בצמיגים, מה סוג הדלק שהרכב צריך, וכדומה. 

מחפשים לקנות רכב במימון מלא ?

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכישת רכב חדש לגמריי

 היתרונות של קניית רכב חדש לגמריי

אמנם, רכישת רכב משומש עשויה להיראות כאופציה ידידותית לתקציב, אך ישנם מספר יתרונות לרכישת רכב חדש לגמרי שיכולים להפוך אותו להשקעה משתלמת. מאמר זה יבחן