סקירה מורחבת של כניסת הרכבים החשמליים לישראל

רכבים חשמליים הם רכבים שנכנסו לשוק הרכב רק לאחרונה. ישנם מספר סוגים של רכבים שמשתמשים גם בחשמל לשם נסיעתם. בכתבה שלפניכם נסביר בקצרה על רכבים חשמליים על סוגיהם השונים, ועל כניסתם לשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות.

מהם רכבים חשמליים ואילו סוגים קיימים כיום?

רכב חשמלי הוא רכב שמונע בצורה מלאה או חלקית באמצעות חשמל. ישנם שני סוגים עיקריים של רכבים מסוג זה – רכב היברידי או רכב חשמלי מלא. רכב היברידי הוא רכב שמונע גם באמצעות דלק וגם באמצעות חשמל. רכב חשמלי מלא הוא רכב שמופעל באמצעות מנוע חשמלי וסוללת ליתיום בלבד. ישנן חברות רבות שמתעסקות בייצור רכבים חשמליים או שיש להן ענף של רכבים חשמליים כחלק מהייצור הכללי שלהן. לכל חברה יש את היתרונות והחסרונות של הרכבים החשמליים שלה.

חשיבות התשתית לרכבים חשמליים והמצב בישראל

לפני שניכנס לסקירה של כניסת הרכבים החשמליים לישראל, כדאי לדבר על התשתית הדרושה לשם תפעול של רכבים אלה. בכדי להטעין את הרכבים החשמליים יש צורך בעמדת הטענה. עמדות אלה נמצאות בבתים הפרטיים של בעלי הרכב ובמקומות ציבוריים שונים. בשנתיים האחרונות נוספו עמדות טעינה רבות בישראל. כיום ברוב הערים בארץ יש עשרות עמדות, וברחבי הארץ כולה פרוסות מאות עמדות טעינה. הפריסה של עמדות הטעינה בדרום הארץ היא עדיין דלה יחסית, ויש לשים לכך לב בעת ששוקלים קניית רכב חדש ומתלבטים האם לקנות רכב חשמלי או רכב רגיל.

זמינות של רכבים חשמליים בישראל ביחס לעולם

גם בישראל אפשר להרגיש את כניסתם של הרכבים החשמליים מהסוגים השונים לשוק הרכב. בשנים האחרונות נמכרו בישראל 40 אלף רכבים חשמליים. בערך 14 אלף מתוכם הם רכבים היברידים, 26 האלף הנותרים הם רכבים חשמליים מלאים. בשוק הישראלי אין לאף חברה לייצור של כלי רכב חשמליים שליטה בשוק. נתחי החברות השונות נעים בין 24% לחברות הגדולות ועד 5% לחברות הקטנות יותר.

מחירים של מכוניות חשמליות בישראל

גם המחירים של רכבים חשמליים עברו שינוי מרחיק לכת בשנים האחרונות בישראל. אם בעבר לא ניתן היה למצוא רכב חשמלי במחיר של פחות מ-230 אלף ש"ח, כיום קיימים בשוק דגמים של רכב חשמלי שעלותם היא פחות מ-100 אלף ש"ח. גם החברות הנחשבות יותר בתחום כמו טסלה הורידו מחירים בתקופה זאת בצורה משמעותית, ומדובר בירידה שהתרחשה במקביל גם במקומות אחרים בעולם.

תוכלו לראות ולהתעדכן על דגמים של רכבים חשמליים באתר ניו קאר ליס

מחפשים לקנות רכב במימון מלא ?

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכישת רכב חדש לגמריי

 היתרונות של קניית רכב חדש לגמריי

אמנם, רכישת רכב משומש עשויה להיראות כאופציה ידידותית לתקציב, אך ישנם מספר יתרונות לרכישת רכב חדש לגמרי שיכולים להפוך אותו להשקעה משתלמת. מאמר זה יבחן